Toimintakertomus 2019-2020, Metsäpirtin Ahtiaisten sukuseura ry

Vuosikokous

Metsäpirtin Ahtiaisten sukuseuran vuosikokous pidettiin yksipäiväisenä Nuutajärven lasikylässä Urjalassa lauantaina 7.9. 2019. Läsnä oli 35 henkilöä, joista 30 oli sukuseuran jäseniä. Tilaisuus aloitettiin ruokailulla Kahvila&Keittö Sylvin tiloissa. Varsinaisessa vuosikokouksessa puhetta valittiin johtamaan seuran varapuheenjohtaja Raija Herrala-Nurmi. Kokouksessa käytiin läpi sääntömääräiset asiat. Hyväksyttiin toimintakertomus ja tilinpäätös, vastuuvapaus myönnettiin hallitukselle. Toimintasuunnitelma hyväksyttiin. Rahastonhoitaja esitteli tulo- ja menarvion, joka hyväksyttiin. Jäsenmaksuksi hyväksyttiin hallituksen esitys 15 euroa.

Hallituksen erovuoroisia jäseniä olivat Harri Laine ja Eija Herrala. He ovat toimineet yhden kolmivuotiskauden ja ovat suostuneet jatkamaan, jollei muita ehdotuksia tule. Ei tullut muita ehdotuksia, joten Harri Laine ja Eija Herrala valittiin toiseksi kolmivuotiskaudeksi sukuseuran hallitukseen. Hallituksen jäsenistä valittiin seuraavaksi toimintakaudeksi puheenjohtajaksi Harri Laine. Toiminnantarkastajiksi valittiin Jaakko Ahtiainen ja Tarmo Ahtiainen. Heille varahenkilöiksi valittiin Matti Ahtiainen Nokialta ja Markku Saarinen.

Toimintaa

Sukuseuramme oli järjestämässä Metsäpirtin Peltosen sukuseuran ja Metsäpirtin Saaroisten kyläyhdistyksen kanssa 30.6.2019 Uudessakaupungissa Metsäpirtin pitäjäjuhlaa. Raija Herrala-Nurmi toimi juhlatoimikunnan puheenjohtajana. Juhlaa edeltäviin talkoisiin osallistui kymmeniä sukuseuran jäseniä. Illalla sukuseuran väkeä ja muita talkoolaisia yhteensä 25 henkilöä osallistui saaristoristeilyyn Uudenkaupungin edustalla. Sunnuntain juhlapäivä kokosi lähes 300 osallistujaa.

Sukuseuran jäseniä osallistui kesällä 2019 Karjalan matkoille eri seurueissa.

Hallitus on pitänyt kaksi kokousta. Lisäksi on pidetty yhteyttä sähköpostitse. Hallitus valitsi seuran varapuheenjohtajaksi Raija Herrala-Nurmen, rahastonhoitajaksi Harri Siltasen ja sihteeriksi Katariina Ahtiaisen.

Sukuseuran jäsenlehti ilmestyi keväällä 2020. Toimintasuunnitelmat muuttuivat radikaalisti kun koronaviruksen leviäminen ilmeni. Seuran toimintapäivä Helsingissä Karjalaisten kesäjuhlien yhteydessä jouduttiin perumaan. Vuosikokoussuunnitelmat syksylle 2020 jäivät avoimeksi kokousrajoitusten vuoksi.

Harri Laine toimii Karjalaisten sukuyhteisöjen liiton hallituksessa.

Seuran nettisivuilla julkaistaan ajankohtaisia tiedotteita. Nettisivuilta löytyy myös sukuseuramme ja sukunimen historiaa, jäseneksi liittymisohjeet, luottamushenkilöiden yhteystiedot, uusimmat uutiset ja myyntituotteet. Eri vuosien jäsenlehdet ovat luettavissa netissä. Sukuseurallamme on myös facebook-sivut. Tähän sukuseuran facebook-ryhmään liittymiseen tarvitaan sähköpostiosoite. Tiedottamiseen käytetään myös facebook-sivuja.

Jäsenistö

Seuran jäsenmäärä on pysytellyt 200 henkilön paikkeilla. Uusia jäseniä ei liittynyt toimintakaudella. Yksi henkilö erosi jäsenyydestä. Poisnukkuneita on tiedossa kaksi henkilöä.

Metsäpirtin Ahtiaisten sukuseuran hallitus